Volg ons

‘Snel handelen, anders ben je ze kwijt’

De uitdaging

SkyLift groeit. En dat doet het bedrijf uit Barneveld al sinds de oprichting in 2004. Inmiddels staat de teller op 185 medewerkers bij het bedrijf gespecialiseerd in moderniseren, reparatie en onderhoud van liften. Uitdaging is om de groei bij te benen qua mankracht. Bij HÆD komt de vraag binnen om te helpen zoeken naar een topper voor de service-afdeling. Het liefst iemand met een commerciële achtergrond.

De oplossing

Wilbert Bonestroo wordt vanuit ons netwerk benaderd door Consultant Ewout Poiesz. Korte tijd later zitten Wilbert en Ewout al om tafel. Een paar dagen later is het eerste gesprek en binnen een maand is Wilbert aan het werk bij SkyLift HR manager Ilona Elemans heeft het nog nagekeken. “Het klopt, het traject met Wilbert heeft maximaal een maand geduurd. Dat is echt wel een kwaliteit van HÆD. Snel handelen. Dat moet ook wel, anders ben je dit soort jongens kwijt aan de concurrent.”

Het resultaat

Eind 2015 is Wilbert gestart als Sales Trainee en is direct begonnen met het trainingsprogramma SkyLift 1.0. Omdat hij een commerciële opleiding heeft genoten, wordt hij vooral bijgespijkerd op het technische vlak. “Noem het werkervaring on the job”, aldus Ilona Elemans.

‘Geschikte kandidaten vinden wordt steeds uitdagender’
Ilona Elemans, HR manager SkyLift

Tot op de dag van vandaag werkt het prima. Om de balans binnen de service-afdeling te waarborgen worden er binnen de afdeling HBO-ers aangenomen met de ene keer een technische achtergrond en de andere keer een commerciële achtergrond. “Op dit moment (zomer 2016 red.) merken wij dat het vinden van startende HBO-ers steeds uitdagender wordt. Het snelle handelen van zowel HÆD en SkyLift is daarbij nog altijd van essentieel belang.”